SCHWALBE - vlastnosti plášťů

Linie kvality   EVOLUTION LINE -To nejlepší co lze udělat. Prvotřídní materiály, nejnovější technologie.
PERFORMANCE LINE - Excelentní kvalita pro intenzivní nasazení
ACTIVE LINE - Spolehlivá značková kvalita
     
Význam označení   L. S. T. - Specielní úprava patky pláště proti jeho posunu.
LiteSkin -Skin pláště mají lehké tenké boky. Přednosti: redukovaná váha,nižší valivý odpor.
Reinforced - zesílené
Snake-Skin - lehká tenká vrstva tkaniny chrání plášť před poškozením z boku.
Tubular - galusky
Tubeless - bezdušové pláště pro systém UST
Tubeless ready - tyto pláště mohou být použity s těsnící tekutinou jako bezdušové
     
Směsi   Black n roll - specielní směs pro vozíky. Nezanechává stopy na podlaze.Vydrží déle než šedivá směs
Dual Compound - dva druhy směsy pro lepší jízdní vlastnosti
Endurance - nová Marathon směs.Pro nejvyšší životnost.
Energizer - směs s extrémně nízkým valivým odporem pro elektrokola.
GRC - šedivá směs pro pláště na vozíky
ORC = Offroad Racing Compound - robustní směs pro nasazení plášťů s hrubým profilem v tvrdém terénu
Roller - zvlášť vhodná pro trénink na válcích
SBC = Schwalbe Basic Compound - univerzální kvalitní směs pro každé použití
SILICA - specielní plnivo do směsí pozitivně ovlivňující valivý odpor a vlastnosti na mokru
Speedgrip - sportovní směs s extrémně nízkým valivým odporem a výborným záběrem
T 45 - specielní směs pro galusky (Montello)
Triple Star - nejlepší směs. Tři různé směsy na jednom plášti pro nejlepší vlastnosti. Perfektně vyladěné pro účel použití. MTB (PaceStar,TrailStar,VertStar), silnice (RaceStar,WetStar), cestovní (RoadStar,TravelStar)
Winter - specielní směs pro hřebové pláště

Hodnocení plášťů


Bodové ohodnocení dává rychlý přehled o výkonosti

schwalbe legenda


EAN kódy

EAN kody schwalbe
Všechny skládací pláště a pláště Marathon jsou opatřeny EAN kódem. Toto zavulkanizované označení slouží ochraně kvality. Výroba a distribuce každého pláště je identifikovatelná. Prosím mějte na paměti.že jen u plášťů s EAN kódem si můžeme být jisti, že jde o originál. U plášťů s nečitelným nebo poškozeným kódem neposkytuje Schwalbe žádnou záruku.
 
 
 
 

Úrovně ochrany plášťů SCHWALBE

          

ochrana Schwalbe level 6  

Smart Guard

Nejúčinější ochranný pás pro plášťě jízdních kol. Je totiž neprorazitelný. Masivní , 5mm silná vrstva elastického kaučuku trvale chrání. Rozhodující výhodou je to, že přejeté ostré předměty neproniknou vrstvou SmartGuard. Neprorazitelný


    High Density

Technologie High Density Guard je jedinečná. Najdete jí jen u Schwalbe. Byla vyvinuta společně s americkou firmou Warwick Mills. Warwick se specializuje na výrobu extrémně zatěžovaných vláken a vlastní na ní 14 mezinárodních patentů.Žádná jiná ochranná tkanina v cyklistických pláštích není ani přibližně tak hustá. Touto technologií lze proprvé zaručit i u lehkých plášťů vysokou míru ochrany proti defektu

GreenGuard

Stejný princip účinosti jako u SmartGuard ale ne tak silný. Vysoce elastický kaučuk je z třetiny vyroben z recyklovaných latexových produktů.

PunctureGuard

Stejnou míru bezpečnosti nabízí i cenově výhodnější PunctureGuard, není ale tak elastický.


 schwalbe ochrana lvl4  

RaceGuard

Dvojitá vrstva nylonové tkaniny. Dobrá ochrana pro lehké sportovní pláště.Podobnou míru ochrany poskytuje také osvědčený KevlarGuard.

KevlarGuard

KevlarGuard. Osvědčenýá ochrana ze specielního kaučuku a kevlarových vláken.


 ochrana schwalbe lvl3  

Puncture Protection

Základní Schwalbe standard pro cestovní pláště. Kostra 50EPI+ochraný pás z přírodního kaučuku.


  Prvotřídní tkanina kostry pláště bez zvláštního ochranného pásu. Nasazena například u superlehkých závodních plášťů.

 schwalbe ochrana lvl1    Hrubý materiál kostry. Žádný ochranný pás. Takové pláště u Schwalbe nejsou.

 


 

Jaké komponenty tvoří plášť?

Jsou tři základní části, ze kterých je plášť tvořen. Kostra, patka a gumový běhoun. Kromě toho téměř všechny pláště Schwalbe mají ochranný pás proti proražení (Puncture belt).
 
Patka pláště udržuje stálý tvar pláště a jeho bezproblémové a přesné sednutí do ráfku. Obecně platí, že patka pneumatiky se skládá z drátěného svazku. U skládacích pneumatik, je drát nahrazen  obručí z aramidových vláken.
 
Kostra je "rám" pro pneumatiky.Textilní materiál je pokrytý kaučukem po obou stranách a řezaný v úhlu 45 °.Kostra, s tímto úhlem řezu je umístěna po směru jízdy, do budoucna je tak zajištěna potřebná stabilita. Všechny plášťové kostry Schwalbe jsou vyrobeny z nylonu.


V závislosti na kvalitativních požadavcích na pneumatiky, jsou materiály koster tkané v různých hustotách.

Pryžová směs pneumatiky se skládá z několika prvků:

  • Přírodní a syntetický kaučuk
  • Výplně, např. saze, křída, oxid křemičitý
  • Změkčovače, např. oleje a tuky
  • Anti-aging látky (aromatické aminy)
  • Vulkanizační pomůcky, např. síra
  • urychlovače vulkanizace; např. oxid zinečnatý
  • Pigmenty a barviva
 

 

V závislosti na směsy je poměr jednotlivých komponent:
  • Kaučuk - kolem 40-60%
  • Výplně - 15-30%
  • Zbývající komponenty do cca 20-35%
  prirodni guma
Téměř všechny pneumatiky Schwalbe mají ochranný pás proti proražení, s výjimkou speciálních plášťů s nízkou hmotností a sportovních pneumatik, kde je tento ochraný prvek záměrně vynechán. Dokonce i standardní pneumatiky jsou vybaveny účinným ochranným pásem proti proražení z přírodního kaučuku (Puncture Protection).

Pláště MARATHON mají navíc funkci Kevlar ® Guard, pozoruhodně vysoká ochrana proti proražení z přírodní pryže a kevlarovými vlákny. Špičkové pneumatiky mají navíc vysoce účinné systémy ochrany proti průpychu, které jsou speciálně přizpůsobené pro konkrétní požadavky, například RaceGuard, SmartGuard a High Density Guard.
  synteticka guma

 


  

Co znamená údaj EPI u kostry pláště?

hustota vlaken

 Hustota tkaniny v kostře pláště je vyjádřena v EPI nebo TPI (konců na palec, vláken na palec). Rozsah hustot u koster používaných pro výrobu Schwalbe pneumatik jsou 24, 37, 50, 67 a 127 EPI.
 
V zásadě je kostra tkaná více hustými oky, to má za důsledek vyšší kvalitu pneumatiky. Hustá kostra je důležitý faktor pro výsledný nízký valivý odpor. Současně se tak zvyšuje odolnost proti propíchnutí, neboť kostru s vysokou hustotou, je obtížnější propíchnut.
 
To neplatí v případě extrémně jemné kostry 127 EPI, protože se snížením hustoty vláken v kostře se snižuje i celková odolnost proti propíchnutí a plášť je tak celkově zranitelnější. Nejlepší kompromis pro nízkou hmotnost a odolnost je kolem 50 - 67 EPI.

 
Ve většině z nejlepších pneumatik Schwalbe je používaná kostra 67 EPI. 

Hmotnost a valivý odpor lze snížit ještě více pomocí kostry 127 EPI. Tato hustota vláken je záměrně používaná spíše výjimečně pouze pro výrobu extrémně lehkých pneumatik nebo v kombinaci s materiály s extrémní odolností proti proražení.
 
 Buďte opatrní při srovnávání EPI různých značek pneumatik.Výrobci totiž běžně uvádějí součet EPI všech vrstev pláště. Uvedou tedy 200 TPI jako součet tří vrstev pod běhounem po 67EPI. U všech údajů  EPI nad 127, je tedy třeba počítat s tím, že uvedené údaje mohly být vypočteny sečtením hustoty vláken ve všech vrstvách. Schwalbe indikuje pouze hustotu materiálu v jedné vrstvě kostry. Zpravidla jsou v pláštích tři vrstvy.

 


 

Jaký je správný postup při nasazení pneumatiky?

 

  Vhodná ráfková páska musí kompletně a bezpečně zakrývat všechny otvory pro dráty (obr. 1)     Dodržujte všechny směrové značky na bočnici.
Namontujte jednu stranu pneumatiky na ráfek.
Mírně nafouknout duši tak, aby držela kruhový tvar.
Protáhněte ventilek otvorem v ráfku.
Duši vložte po celém obvodu do pneumatiky (obr. 2).
             
    Nikdy nepoužívejte ostré montážní nástroje (obr. 3).       Nasaďte druhou stranu pneumatiky na ráfek, s nasazováním začněte naproti ventilku.
Ujistěte se, že duše není nikdě skřípnutá mezi ráfkem a pneumatikou (obr. 4).
             
  Ventilek by měl být ve vzpřímené poloze (obr. 5).     Před nafukování na požadovaný tlak pneumatiku řádně usaďte v ráfku.
Nastavte tlak vzduchu pomocí manometru. Povolený rozsah huštění je vyznačen na bočnici.
Zkontrolujte tlak v pneumatikách nejméně jednou za měsíc s manometrem (obr. 6).