Crussis 2018

NOVINKY CRUSSIS 2018

27. 2. 2018 proběhla předváděcí akce elektrokol Crussis, které jsme se jako prodejci samozřejmě zúčastnili. Crussis v poslední době platí za jednoho z nejvíce rostoucích výrobců elektrokol. A můžeme říct, že oprávněně. Ve svém portfoliu mají několik zajímavých novinek, včetně jednoho patentu.

Nové modely
Elektrokola Crussis se rozrostla o nové modely, nově čítají 24 typů kol. Samozřejmostí jsou městská, krosová a horská kola, ale do výběru se začínají dostávat také specialitky, jako například horské kolo na karbonovém rámu. Výrazně se rozrostla nabídka elektrokol se středovým motorem Bafang Max Drive. Bafang je všeobecně největším výrobcem elektromotorů pro kola na světě a rozhodně má v tomto segmentu výrobcům kol co nabízet.

 

Nové rámy
Jednou ze zajímavých novinek u Crussisu jsou rámy s plně integrovanou baterií. Jedná se o patentovanou technologii, kdy je baterie podélně uložena celým svým objemem ve spodní rámové trubce a kolo tak působí přirozeněji. Zároveň s tím dochází k efektivnímu rozložení váhy a kolo se tak stává ovladatelnější. Vedle toho se u modelů 2019, které mimochodem začnou být k dostání již v květnu 2018, můžeme těšit na nové uložení středového motoru, které umožňuje zkrácení elektrokola a tím pádem se geometrií liší od klasického kola jen minimálně.

Nové zadní motory
Další horkou novinkou pro rok 2018 je změna řídící jednotky motoru v zadním náboji. Nově jsou využívány tzv. sinusové jednotky, které umožňují pozvolnější nástup výkonu, tím pádem je elektrokolo tišší a rozjezd je plynulejší. Kdo by se bál, že se elektrokolo bude rozjíždět pomalu, může být v klidu. Rozdíly v rozjezdech jsou v praxi nepoznatelné.

 

Více středových motorů
Crussis výrazně rozšířil nabídku elektrokol se středovým pohonem. Navíc za velice příznivé ceny. Umožnil to zejména výrobce motorů Bafang, který drží cenu středových motorů na velice příznivé ceně při zachování vysoké kvality. Motory Bafang Max drive jsou, podobně jako například motory Shimano na kolech Rock Machine, vybaveny torzním senzorem, díky kterému motor zabírá tak silně, jak silně se Vy opřete do pedálů. Výsledkem je přirozenější pocit z jízdy a ekonomičtější jízda s delším dojezdem. Elektrokola se středovými motory přináší ještě jedno pozitivum. Každé z těchto kol je kompletováno v České republice, ale nikoliv někde na pásu. Každé kolo od základu skládá a seřizuje jeden mechanik. Crussis tímto krokem dává najevo maximální důvěru ve svůj tým a také to, že si za svojí prací stojí a nebojí se pod ní podepsat. A to je v dnešní době velice silné gesto.


 

Nové typy elektrokol
Na velký rozvoj značky Crussis poukazuje také to, že vedle klasických typů elektrokol začíná vyrábět také modely speciální. Příkladem může být karbonové horské kolo se vzduchovou vidlicí Zoom, na 27,5“ kolech, a se středovým motorem Bafang napájeným baterií s články Panasonic. Dalším atraktivním modelem bude jistě v kolekci 2019 celoopružené horské kolo na vzduchovém odpružení a taktéž s motorem Bafang Max drive. Obě tato kola budou cenově do 60.000,- Kč na prodejnách, což je slušné želízko v ohni.

Moderní geometrie
Geometrie elektrokol byla doposud bolavou patou. Mnohá, zejména levnější, elektrokola strádala díky dlouhým rámům nezbytným k uložení motoru a baterie. Velké značky typu Rock Machine a Ghost se k tomu postavily již dříve a začaly usazovat motory více zešikma, což umožnilo zkrátit rám a dosáhnout lepší ovladatelnosti a také tuhosti rámu kola. Firma Crussis se na toto také nově zaměřuje a na sezónu 2019 plánuje mít prakticky všechny modely elektrokol se středovým pohonem s novým usazením motoru v maximálním možném náklonu. Díky tomu kola dosáhnou právě výše zmíněné větší tuhosti a lepší ovladatelnosti.

 

 

Nové baterie
Neposlední novinkou u Crussisu je zdokonalení baterií. Baterie pro elektrokolo je vždy nejdražší částí kola, stejně tak její parametry zákazníky nejvíce zajímají. A aby taky ne. Baterie nám určuje tolik podstatný dojezd elektrokola a ovlivňuje také cenu. O tom, jak důležité je mít kvalitní baterii se přesvědčil nejeden majitel levného elektrokola a Crussis o tom samozřejmě dobře ví a je si toho vědom. Svým zákazníkům se vždy snaž nabídnout to nejlepší, baterií nevyjímaje. Proto začal k některým modelům elektrokol dodávat baterie s kapacitou až 17,5 Ah, což v praxi znamená dojezdy až 150 kilometrů na jedno nabití. Tyto baterie jsou opatřeny články Panasonic, které platí za top na trhu a jsou montovány například do elektromobilů Tesla.


 

Modely 2019 již od května 2018
Vzhledem k chystanému nařízení EU, které dost možná zamává s cenami elektrokol se Crussis rozhodl nelenit a uspíšil výrobu modelů kol z kolekce 2019. Na první vlaštovky se tak můžeme těšit už v květnu 2018. Kdo by nechtěl jezdit na kole z budoucnosti, že? V praxi to znamená, že bude větší výběr z velikostních variant a barevných provedení. V rámci barev se Crussis také chystá inovovat. Nová kola budou na líbivějších moderních designech kombinujících matový základ a lesklé polepy.

2019 ve znamení nových velikostí
Pro rok 2019 je další novinkou výrazné rozšíření velikostí rámů u elektrokol Crussis. Doposud Crussis míval zpravidla jednu velikost rámu u konkrétního typu kola. Oblíbenost a fakt, že tato kola jsou velice prodávána, umožnil Crussisu zainventovat více do výroby a pro následující sezóny se můžeme těšit na rozšíření velikostí rámů podobně, jako to známe například u kol Rock Machine.

O tom, že Crussis nehodlá zůstat pozadu v rozmanitosti nabízených elektrokol není pochyb. Vedle toho se ale také dočkáme zachování vysoké kvality a příznivé ceny, což jsou v současnosti dva nejdůležitější aspekty při pořizování elektrokola. Celou nabídku elektrokol Crussis naleznete samozřejmě také na našich kamenných prodejnách a e-shopu kolapesek.cz.

   

 

autor: Ondra