Rock Machine Blizz CRB 70 model 2018

 

Díky úzké spolupráci s firmou Cyklomax, která dodává kola Rock Machine, se nám čas od času naskytne možnost vyzkoušet si nějakou tu horkou novinku z nové kolekce, která ještě není běžně k vidění. Jednou z těchto novinek je i nový model pevné devětadvacítky na karbonovém rámu – Blizz CRB 70.

O fascinaci trailovým ježděním u značky Rock Machine není třeba polemizovat – heslo „in trail we trust“; nové fully pro rok 2017 a spousta doplňků zaměřených na tento typ ježdění. To vše poukazuje na rostoucí popularitu trailových lokalit a celkově vracení se k podstatě MTB. Tedy sbalit batoh, vzít kolo a kamarády a prostě někam vyrazit, cesta necesta.

Pro sezónu 2017 Rock Machine připravil novou sérii celoodpružených kol, konkrétně jsme Vám představovali Rock Machine Blizzard 90 – 27. Spolu s tím byly avizovány změny pro další roky, tedy, že se postupně budou měnit jednotlivé rámové platformy. Jednou z takových novinek je právě Rock Machine Blizz CRB 70.

Blizzy CRB jsou postaveny na karbonovém rámu, který je osazen na boost pevných osách buď 29“ (modely 30 a 70), nebo 27+ koly (model 50). Rock Machine Blizz poznáte díky charakteristickému tvaru rámu platformy Shark Spine EVO, kdy se horní rámová trubka plynule zvedá a napojuje do sedlové. Díky tomu se zmenšuje rámový trojúhelník a výrazně se zvyšuje torzní tuhost rámu a také se zvyšuje absorbce vibrací. Reach rámu (vzdálenost sedlovky a řídítek) dosahuje ve velikosti L 430mm, přičemž zadní stavba má bez šesti desetin milimetru stejnou hodnotu. Rozhodně se tak můžete těšit z ovladatelnosti a hravosti kola. Zadní stavba doznala také zpevnění díky kónickému tvaru trubek pro co nejefektivnější přenos síly ze šlápnutí.


 

   

 


 

Úhel hlavové trubky se mění v závislosti na osazených kolech. Při 29“ je to 69°, při montáži 27+ kol pak 68°. Nejedná se tedy o žádnou závodní geometrii, ale o trail bike uzpůsobený na vzpřímenější posez, což krom vyznavačů trailů ocení také ženy, které mnohdy nechtějí ležet na řídítkách. Vhodný bude bike také pro každého jezdce, který preferuje pohodlí.

Robustnější je na Blizzu i středové složení, kde se materiálem nešetřilo. Díky tomu je rám opět o něco tužší, ale také díky osazené přímé montáži ISCG05 umožňuje montáž vodítka řetězu pro užití v nejnáročnějších podmínkách.

Námi testovaný Blizz CRB 70 je osazený vidlicí Rock Shox Reba se 120mm zdvihu s pevnou 15mm boost osou. Vyšší zdvih samozřejmě přijde vhod v náročném terénu, kde v kombinaci s 29“ koly převaluje prakticky všechny překážky bez větší námahy. Pro efektivní záběr do kopce je třeba více pracovat se zamykáním vidlice. Další výhodou Rock Shox vidlic je možnost kompletní repase, kterou si můžete zajistit také v rámci našich servisů.

Co se řazení týče, na Blizzu CRB 70 naleznete novou řadu Sram GX Eagle. Ta nabídne jeden převodník a 12 rychlostí na kazetě v rozsahu 10 až 50 zubů. O brzdění se starají Shimano Deore bzrdy z nové kolekce s označením BR-M6000. Spolu se 180mm kotoučem na předním i zadním kole skutečně efektivně zastaví Blizze i v prudkých sjezdech.

Kokpit, jak tomu v posledních letech u Rock Machine bývá, je od firmy Race Face. Ten je postavený zejména na tuhost díky 35mm průměru. Změn doznala zapletená kola. Dříve hojně používané náboje One byly nahrazeny značnou Bitex, na které jsou napleteny ráfky WTB. Pláště jsou také WTB v šíři 2,25 palce.


 

   

 


 

Velikostní varianty budou u těchto kol celkem tři – 17“ (M), 19“ (L) a 21“ (XL). Vyšší jezdec musí počítat se vzpřímenějším posezem na kole, menší jezdec pak tuto skutečnost stoprocentně ocení.

Blizz CRB působil při jízdě velice stabilně jak pod menším, tak i vysokým jezdcem. Co se musí kostruktérům nechat je, že bike je celkově velice tuhý a jde skutečně za plynem. Na to, že se jedná o 29“ kolo také není znát těžkopádné zatáčení, jak tomu u tohoto rozměru mnohdy bývá. Je vidět, že inspirace trailovým ježděním a jezdci samotnými značku plně pohltila. Díky tomu se Vám do ruky dostávají kola, která lze prakticky bez omezení plně využít jak na rychlých XC tratích, tak i na rozbitých trailech plných skoků a zatáček. V neposlední řadě je potřeba zmínit také váhu kola, která ve velikosti L dosahovala krásných 11,5 kg, což uznejme není rozhodně moc na kolo tohoto ražení.