Kam na kolo - Lom Srní

Vytvořeno07.08.2018

Abychom nebásnili stále jen o tom, jak skvělé máme v republice a blízkých zemích bikeparky a singletracky, rozhodli jsme se pro Vás zmapovat čistě turistickou trasu vhodnou pro celou rodinu včetně dětí a starců.

Cílem této cesty je lom nedaleko obce Srní, který nabídne v současných parných dnech tolik vytoužené koupání, ale také krásný, až romantický pohled na zapadající slunce odrážené hladinou vody. Dost ale melancholie a zpět k cestě, která Vás na toto místo zavede. Zmapoval ji pro Vás Lukáš Pešek a vybral ji tak, aby byla cesta záživná, ale také zvládnutelná pro všechny věkové kategorie. Projet ji můžete prakticky na jakémkoliv kole, určitě ale doporučujeme horské kolo, trasa je také vhodná pro tolik populární elektrokola.

Start byl z Pardubic, ze kterých je potřeba se dopravit do Chrudimi. Zde samozřejmě záleží, odkud vyjíždíte. Námi zmapovaná cesta na Chrudim vede po cyklotrase přes Jesenčany, Třebosice a Dřenice až do Medlešic. Zde můžete udělat první zastávku na svačinu v zámeckém parku a dál vyrazit po cyklostezce až na kraj Chrudimi. Cesty do Medlešic jsou povětšinou malé okresky, kde není hlavně o víkendu velký provoz, stoprocentně ale nezapomeňte doma helmu pro sebe i své ratolesti.

V Chrudimi sjedete kousek po silnici až do historického centra. To si můžete prohlédnout, popřípadě posedět v některé z občerstvoven (čti hospod), nebo si dát zmrku, nebo pokračovat přímo po stezce do Slatiňan. Ve Slatiňanech pojedete po cyklotrase směr Škrovád. Míjet budete další zámecký park.

Cesta vede podél řeky Chrudimky až do oblasti pískovcových skal Škrovád. Zde se určitě vyplatí zastavit u nově otevřeného baru Kůlna, cyklisté jsou rozhodně vítáni! Po krátkém občerstvení se stočíte k hlavní silnici na Nasavrky, kterou přejedete a budete pokračovat na obec Lukavice, dále směr Výsoníc a po modré turistické do Libáně. Míjet budete několik rybníků viditelných z cesty, takže pokud bude parné počasí, můžete si udělat další pauzičku a smočit nohy ve vodě.

Z Drahotic opět už po cyklotrase pofrčítě na vesnici Ochoz, za kterou odbočíte doprava na Bratroňov. Z Bratroňova si vyšlápnete kopec na Ctětín, kde se rozhodně vyplatí malá zajížďka do vesnice Nová Ves. Ve vesnici natrefíte na žlutý domek, za kterým odbočíte doleva a po chvilce dorazíte k lomu v lese.
Ideální místo na odpočinek, smočení se, nebo jen pořízení hezkých fotek do alba.

Když se vrátíte zpět do Ctětína, tak pokračujte do kopce do vesnice Vranov. Ve Vranově končí silnice a pokračuje se rovně po lesní cestě kolem Vranovské hájovny až do Petrkova, kde vyjedete na hlavní silnici. Dáte se doleva a sjedete dolů z kopce a asi po 300-400 metrech se dáte doleva po zelené značce. Po kořenovém výjezdu lesem pak odbočíte na lesní cestě doprava a už jedete směrem na vesnici Srní. Při vjezdu na hlavní silnici do Srní odbočíte doprava a na konci vesnice pak odbočíte doleva přímo k lomu Srní. U lomu funguje malá potápěčská základna, kde se za malý poplatek můžete vykoupat a dát si i nějaké to zasloužené pivko.

Cestu zpět necháme na Vás. Buď můžete jet tou samou, která vede převážně z kopce. Pro otrlejší je zde varianta ze Srní po zelené do Horního Babákova a Holetína a dále po hlavní silnici (provoz tu není tak velký) přes Chrast a Hrochův Týnec zpět do Pardubic.

Celý výlet tam i zpět dá něco přes úctyhodných 90 kilometrů. Určitě se hodí na celodenní výlet, nebo jako možnost tréninkové trasy s pár zajímavými místy. V odkazu naleznete vyznačenou trasu na webu mapy.cz, podle které se můžete zorietovat.

Autor: Lukáš

Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.