REPORT - Testovací víkend 2015

Vytvořeno02.06.2015


 Ve dnech 23. a 24. května 2015 se u prodejny Veloservis Pešek a syn v Opatovicích nad Labem konal druhý ročník testovacího víkendu.. Oproti minulému ročníku, který byl do jisté míry zkouškou, zda akce bude mít patřičný úspěch, byl letošní víkend dlouhodoběji připravovaný a již předem se počítalo s větším počtem účastníků a tím pádem i kol. Domluveny byly, stejně jako v předešlém roce, celkem čtyři značky, které Veloservis Pešek a syn běžně nabízí svým zákazníkům. Jedná se o značky kol GhostLapierreKellys a Rock Machine.

 Původně bylo požadováno cca 10-15 kol od každé značky, nicméně v závěru byly počty trochu upraveny.

 Největší zásluhu na tom měl výrobce Kellys, který pojal tuto akci jako prezentaci svých kol a zaslal nám do Veloservisu nakonec celkem 22 našlapaných modelů.

 
Druhé největší zastoupení měl Ghost a Lapierre, které dodavatel poslal v celkovém počtu dvaceti kusů. Od Ghostu byly, stejně jako vloni, nejvíce očekávány celoodpružené modely AMR na 29" průměru, KATO FS na 27,5" kolech a v neposlední řadě modely RIOT, které pro Ghost pomáhá konstruovat světový šampion ve fourcrossu Tomáš Slavík. Lapierre vedle horských kol sliboval zejména prezentaci silniček a také cyklokrosového modelu CX ALU.

 
Rock Machine nakonec bohužel dodal jen osm kol, jelikož došlo k překrytí testovacího víkendu se světovým pohárem horských kol v Novém Městě, kde měla tato značka také slíbenou předváděčku. Nicméně na poslední chvíli se podařilo sehnat hlavně silničku na kotoučových brzdách Raceride 900 Disc, která byla spolu s fatbikem, který ale nakonec nedorazil, jedním z hlavních lákadel pro testovací jezdce. 


Rock Machine Raceride 900 Disc
Nicméně i přes tato úskalí se nám sešlo krásných 50 testovacích kol. Jak bylo již zmíněno, k dispozici byla horská kola s předním i celkovým odpružením, s průměry kol 29" a 27,5" a stejně tak i s klasickými hliníkovými nebo i stále populárnějšími karbonovými rámy. Každý zákazník si tak přišel na své a mohl dobře porovnat, které kolo by právě jemu mohlo nejvíce vyhovovat.

Podle souhrnné statistiky, která z testovacího víkendu vzešla, byla nejen v horských kolech, ale i v celkovém pořadí, nejvíce půjčovaná kola Kellys, která obsadila první tři příčky, a to navíc s velkým náskokem. 

Nejvíce půjčovaným byl model Kellys Stage 90 (19 půjčení a 16 hodin a 41 minut v provozu), tedy „devětadváca” na pevném karbonovém rámu, která se i přes své parádní osazení z řady Shimano Deore XT, s vidlicí Rock Shox Reba a zapletenými koly Crank Brothers Cobalt, slibuje příjemnou cenu 56.990 Kč. Je tedy vidět, že spousta testujících má ráda ostřejší jízdu a že se nebojí zainvestovat do nějaké skutečně libové mašiny.

Tento fakt podporuje i to, že na druhém, respektive třetím, místě se umístily modely Kellys SWAG 50 (14 půjčení a bezmála 15 hodin v terénu) a Kellys Eraser 90 (12 půjčení a 13 a půl hodiny v terénu), tedy celoodpružené 27,5" enduro modely. Právě model SWAG, který je v letošním roce zároveň jedním z akčních limitovaných modelů kol firmy Kellys, prošel po testovacím víkendu dalším testováním naší firmy, ale o tom až později ;).




Kellys Stage 90 Kellys Swag 50 Kellys Eraser 90

Z horských Lapierrů byl nejvíce v provozu model Zesty TR 329, u Ghostu to byl AMR LT 3 a u Rock Machine model Blizzard 70.

Kellys Gate 50
---
V prvních deseti horských kolech tak bylo nakonec osm celoodpružených a dva pevné modely. Pro zajímavost, tyto dva pevné modely tvořil jednak Stage 90 a druhým byl Kellys Gate 50, tedy další letošní limitovaný model na hliníkovém rámu, který v současnosti patří na prodejně k nejprodávanějším modelům.
---
 


 
Nejvíce půjčované silničky byly Lapierre Aircode (necelých šest hodin v provozu) a Lapierre Pulsium 500 (necelé tři hodiny), obě v designu stáje FDJ. Cyklokrosový model Lapierre CX ALU a kotoučovými brzdami osazená silnička Rock Machine RaceRide 900 měly po čtyřech půjčeních. Zajímavostí je, že u cyklokrosového modelu jsme se s testujícími shodli na tom, že se jedná o takřka ideální kolo na Pardubicko-Hradecké okolí, jelikož vyniká svižnou jízdou jak po silnici, tak i v nepříliš kopcovitém lehkém terénu právě kolem těchto měst. 



Celkový počet testujících byl sedmdesát, přičemž se nám krásně rozdělili na sobotu (33) a neděli (37), takže ani v jednom dni nedošlo k takřka žádné „zácpě” při půjčování kol, za což Vám velice děkujeme :). Počasí taktéž vyšlo na výbornou, ačkoliv dle předpovědi měl spadnout nějaký ten milimetr srážek. Nakonec byl jedinou překážkou sobotní vítr, který chtěl místy odnést pár altánů, nicméně personálu Veloservis Pešek a syn bylo dost, takže jsme se mohli střídat v jejich přidržování.

O občerstvení se nám postarali pánové z restaurace na lodi Arnošt z Pardubic. K dispozici byly výborné steaky s limonádou či pivem pro osvěžení a doplnění sil, které byly dozajista potřeba.
----
Celková doba jízdy všech testovacích kol byla totiž při 162 vypůjčeních 145 hodin, tedy cca šest dní, což je opravdu úctyhodné.
----
Za tuto fantastickou účast Vám všem mnohokrát děkujeme a věříme, že v příštím roce se sejdeme v ještě hojnějším počtu a opět si testování všichni plně užijeme.


 
 










 

 

Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povolit všePodrobné nastavení