Linie kvality | EVOLUTION LINE -To nejlepší co lze udělat. Prvotřídní materiály, nejnovější technologie. PERFORMANCE LINE - Excelentní kvalita pro intenzivní nasazení ACTIVE LINE - Spolehlivá značková kvalita |
|
Význam označení | L. S. T. - Specielní úprava patky pláště proti jeho posunu. LiteSkin -Skin pláště mají lehké tenké boky. Přednosti: redukovaná váha,nižší valivý odpor. Reinforced - zesílené Snake-Skin - lehká tenká vrstva tkaniny chrání plášť před poškozením z boku. Tubular - galusky Tubeless - bezdušové pláště pro systém UST Tubeless ready - tyto pláště mohou být použity s těsnící tekutinou jako bezdušové |
|
Směsi | Black n roll - specielní směs pro vozíky. Nezanechává stopy na podlaze.Vydrží déle než šedivá směs Dual Compound - dva druhy směsy pro lepší jízdní vlastnosti Endurance - nová Marathon směs.Pro nejvyšší životnost. Energizer - směs s extrémně nízkým valivým odporem pro elektrokola. GRC - šedivá směs pro pláště na vozíky ORC = Offroad Racing Compound - robustní směs pro nasazení plášťů s hrubým profilem v tvrdém terénu Roller - zvlášť vhodná pro trénink na válcích SBC = Schwalbe Basic Compound - univerzální kvalitní směs pro každé použití SILICA - specielní plnivo do směsí pozitivně ovlivňující valivý odpor a vlastnosti na mokru Speedgrip - sportovní směs s extrémně nízkým valivým odporem a výborným záběrem T 45 - specielní směs pro galusky (Montello) Triple Star - nejlepší směs. Tři různé směsy na jednom plášti pro nejlepší vlastnosti. Perfektně vyladěné pro účel použití. MTB (PaceStar,TrailStar,VertStar), silnice (RaceStar,WetStar), cestovní (RoadStar,TravelStar) Winter - specielní směs pro hřebové pláště |
Bodové ohodnocení dává rychlý přehled o výkonosti
Smart Guard Nejúčinější ochranný pás pro plášťě jízdních kol. Je totiž neprorazitelný. Masivní , 5mm silná vrstva elastického kaučuku trvale chrání. Rozhodující výhodou je to, že přejeté ostré předměty neproniknou vrstvou SmartGuard. Neprorazitelný |
||
High Density
Technologie High Density Guard je jedinečná. Najdete jí jen u Schwalbe. Byla vyvinuta společně s americkou firmou Warwick Mills. Warwick se specializuje na výrobu extrémně zatěžovaných vláken a vlastní na ní 14 mezinárodních patentů.Žádná jiná ochranná tkanina v cyklistických pláštích není ani přibližně tak hustá. Touto technologií lze proprvé zaručit i u lehkých plášťů vysokou míru ochrany proti defektu GreenGuard Stejný princip účinosti jako u SmartGuard ale ne tak silný. Vysoce elastický kaučuk je z třetiny vyroben z recyklovaných latexových produktů. PunctureGuard Stejnou míru bezpečnosti nabízí i cenově výhodnější PunctureGuard, není ale tak elastický. |
||
RaceGuard Dvojitá vrstva nylonové tkaniny. Dobrá ochrana pro lehké sportovní pláště.Podobnou míru ochrany poskytuje také osvědčený KevlarGuard. KevlarGuard KevlarGuard. Osvědčenýá ochrana ze specielního kaučuku a kevlarových vláken. |
||
Puncture Protection Základní Schwalbe standard pro cestovní pláště. Kostra 50EPI+ochraný pás z přírodního kaučuku. |
||
Prvotřídní tkanina kostry pláště bez zvláštního ochranného pásu. Nasazena například u superlehkých závodních plášťů. | ||
Hrubý materiál kostry. Žádný ochranný pás. Takové pláště u Schwalbe nejsou. |
Jsou tři základní části, ze kterých je plášť tvořen. Kostra, patka a gumový běhoun. Kromě toho téměř všechny pláště Schwalbe mají ochranný pás proti proražení (Puncture belt).
Patka pláště udržuje stálý tvar pláště a jeho bezproblémové a přesné sednutí do ráfku. Obecně platí, že patka pneumatiky se skládá z drátěného svazku. U skládacích pneumatik, je drát nahrazen obručí z aramidových vláken.
Kostra je "rám" pro pneumatiky.Textilní materiál je pokrytý kaučukem po obou stranách a řezaný v úhlu 45 °.Kostra, s tímto úhlem řezu je umístěna po směru jízdy, do budoucna je tak zajištěna potřebná stabilita. Všechny plášťové kostry Schwalbe jsou vyrobeny z nylonu.
Pryžová směs pneumatiky se skládá z několika prvků:
|
V závislosti na směsy je poměr jednotlivých komponent:
|
||
Téměř všechny pneumatiky Schwalbe mají ochranný pás proti proražení, s výjimkou speciálních plášťů s nízkou hmotností a sportovních pneumatik, kde je tento ochraný prvek záměrně vynechán. Dokonce i standardní pneumatiky jsou vybaveny účinným ochranným pásem proti proražení z přírodního kaučuku (Puncture Protection). Pláště MARATHON mají navíc funkci Kevlar ® Guard, pozoruhodně vysoká ochrana proti proražení z přírodní pryže a kevlarovými vlákny. Špičkové pneumatiky mají navíc vysoce účinné systémy ochrany proti průpychu, které jsou speciálně přizpůsobené pro konkrétní požadavky, například RaceGuard, SmartGuard a High Density Guard. |
Vhodná ráfková páska musí kompletně a bezpečně zakrývat všechny otvory pro dráty (obr. 1) | Dodržujte všechny směrové značky na bočnici. Namontujte jednu stranu pneumatiky na ráfek. Mírně nafouknout duši tak, aby držela kruhový tvar. Protáhněte ventilek otvorem v ráfku. Duši vložte po celém obvodu do pneumatiky (obr. 2). |
|||||
Nikdy nepoužívejte ostré montážní nástroje (obr. 3). | Nasaďte druhou stranu pneumatiky na ráfek, s nasazováním začněte naproti ventilku. Ujistěte se, že duše není nikdě skřípnutá mezi ráfkem a pneumatikou (obr. 4). |
|||||
Ventilek by měl být ve vzpřímené poloze (obr. 5). | Před nafukování na požadovaný tlak pneumatiku řádně usaďte v ráfku. Nastavte tlak vzduchu pomocí manometru. Povolený rozsah huštění je vyznačen na bočnici. Zkontrolujte tlak v pneumatikách nejméně jednou za měsíc s manometrem (obr. 6). |