Jak se skládá kolo, které přijde od dodavatele, než jej vystavíme na prodejnu, nebo než jej zpětně zabalíme a pošleme na Vaši adresu? To až na pár odlišností názorně předvedl Trail Hunter na videu pod tímto textem. Ačkoliv chodí kola v dnešní době "z linky" skutečně důkladně seřízená, nikdy je nesundáme z montážního stojanu dříve než zkontrolujeme každou mechanickou část.
Na videu je vidět základní složení kola, přesto reálně dochází k důkladnějšímu nastavení a kontrole, nicméně je nastíněno, že nestačí pouze "otočit řídítka" a vyrazit.
Důležité je také poukázat na to, že kolo objednané přes náš E-SHOP a poslané kurýrní službou, vždy projde kompletním seřízení a zákazník tak skutečně "jen vyndá kolo z krabice, nasadí přední kolo a namotuje a utáhne pedály.
U nás v servisu vždy kontrolujeme následující:
Celkový stav kola po sundání obalového materiálu
Dotažení veškerých šroubů a čepů
Seřízení brzd a dotažení hadic či lanek
Seřízení přehazovaček, zejména pak dorazů
Chod ložisek v nábojích
Vycentrování kol a usazení plášťů na ráfku
Vodorovnou polohu sedla a jeho dotažení
Dotažení pedálů pokud jsou součástí
Před prodejem každého kola nastavujeme tuhost vidlice a tlumiče podle přání zákazníka, v případě potřeby nastavujeme výšku a pozici řídítek, sedla a dalších komponentů. Taktéž na přání zákazníka měníme komponenty typu sedlo, gripy, pedály jiné.
Autor: Ondřej