Rock Machine Blizzard XCM vs. Blizzard TRL (2. část)

V předchozím článku jsme představili prvního z dvojice testovaných 29“ fullů od Rock Machine. Jednalo se o Rock Machine Blizzard XCM, který se díky zdvihům 120 mm vepředu i vzadu perfektně hodí na XC ježdění a traily střední obtížnosti. Dnes si představíme jeho mladšího sourozence – Rock Machine Blizzard TRL.


Rock Machine Blizzard TRL

Rock Machine Blizzard TRL vznikl přestavbou Blizzardu 27+, kdy došlo k výměně širokých pluskových kol za devětadvacítky. Tím vznikl snad nejuniverzálnější možný celoodpružený bike, na kterém se svezete jak s dětmi na stezce, tak i na enduro závodě. TRL, jak si každý nejspíš domyslel, je zkratka slova trail. A trialovému pojetí kola odpovídá také jeho celková stavba, kterou si popíšeme.

Zdvihy Blizzardu TRL jsou nastaveny na 140 mm vpředu i vzadu. Vidlice je posazena pod hlavovým úhlem 67°, což na dnešní poměry není žádný „enduro specific“ úhel, ale je dostatečně nízký, aby v těžkém terénu posloužil lepší průjezdnosti a stabilitě kola. Jak vidlice, tak i tlumič jsou vzduchové a je možné je zamknout páčkou na korunce, respektive na těle tlumiče.

Sedlovka, stejně jako na modelech XCM je pod úhlem 74°. Na obou modelech – Blizzardu TRL 90-29 i Blizzardu TRL 50-29 – je teleskopická.

 

Devětadvacítková kola jsou obuta do plášťů WTB Trail Boss v šíři 2,4“. Tyto pláště jsou charakteristické nižším běhounem a slušně vystouplými knoby na bocích, je tedy zaručena dostatečná trakce kola v zatáčkách, ale také slušné odvalování po rovinkách na šotolině i asfaltu. Samozřejmostí jsou osy v rozměru boost pro vyšší tuhost a možnost použití 12-ti rychlostních kazet na obou modelech.

U převodů ještě zůstaneme. Je určitě dobré zmínit, že stejně jako všechny fully od Rock Machine, jsou i Blizzardy TRL vybaveny jedním převodníkem. To opět zaručuje jednoduchost řazení, zlepšení už tak dobré průjezdnosti kola, a v kombinaci s dvanáctirychlostními kazetami na obou modelech je zaručen i dostatečný rozsah převodů.

Kokpit je dalším odlišujícím prvkem mezi Blizzardem TRL a Blizzardem XCM. Výrobce zde použil kratší představce a širší řídítka pro lepší stabilitu a manévrovatelnost v těžkém terénu. Toto spojení zaručí také o něco vzpřímenější posed na kole, tudíž i o něco vyšší komfort. V kontextu kokpitu zmíníme také brzdy. Ty jsou čtyřpístkové na vyšším modelu TRL 90-29 a klasické dvoupístkové na modelu TRL 50-29.


     

 

Rock Machine Blizzard TRL 90-29 jsem testoval v Koutech nad Desnou. Vzal jsem si ho na vyjížďku po okolí bike parku, kde je dostatečné množství kopců jak asfaltových, tak i přírodě. Stejně je tomu i se sjezdy. Kdo tuto lokalitu zná, jistě dá za pravdu, že na testování kola tohoto ražení je to ta pravá.

První, co mě na Blizzardu TRL skutečně překvapilo, je lehkost a rychlost rozjezdu i na širších pláštích. Kolo, jak už je tomu u Rock Machine dobrým standardem, je velice tuhé a jde ochotně za šlápnutím. Po pár metrech jsem sjel ze silnice a dal se na poměrně strmé stoupání lesem, na kterém Blizzard TRL zaujal svou stabilitou a celkovou průjezdností, kdy nemá tendenci se stavět na zadní nebo zabrkávat na kořenech.

Skutečnou lahůdkou byl ale sjezd. Ačkoliv jsem zvyklý na svůj čistě enduro Blizzard 90-27, téerelko mě mile překvapilo tím, co je schopné přejet i bez větších problémů. Díky kratšímu kokpitu se s ním dobře manévruje, nevýhoda 29“ kol se projeví jen pokud jsou hodně utažené zatáčky, kde jste nuceni kolo hodně lámat. Stejně tak v kolmějších technických libovkách jsem si nebyl tak jistý, jako na enduru, ale bude to spíš o zvyku. Co je potřeba vyzdvihnout jsou čtyřpístkové brzdy Shimano BR-MT520. Jedná se o nový „low cost“ v tomto segmetu a musím říct, že jejich účinnost je skutečně velice dobrá v poměru k jejich ceně.


SHRNUTÍ:

Celkový pocit z Rock Machine Blizzardu TRL byl velice dobrý. Jedná se o bike, který je skvělou volbou pro ty, kdo chtějí jezdit enduro i xc, ale nechtějí, nebo nemohou mít více kol. Velice sympatická je i cena. Blizzard TRL 90-29 v osazený sadou Sram GX Eagle, čtyřpístkovými brzdami, vidlicí Rock Shox Sector a tlumičem Rock Shox Deluxe RT dáte krásných 66990 Kč. Ve srovnání s osazením kola se jedná o cenu více než dobrou. Pokud chcete přece jen něco ušetřit, je zde model Blizzard TRL 50-29 osazený sadou Sram NX Eagle, vidlicí Rock Shox Recon a tlumičem Deluxe RT za 53990 Kč.

Oba modely naleznete také v naší nabídce přímo na prodejně, nebo na e-shopu kolapesek.cz.

Autor: Ondra