8. července 2015 se konala předváděcí akce kol Ghost ve Waldsassenu v Německu, kde sídlí vedení této exkluzívní značky. Vzhledem k tomu, že
kola Ghost jsou již nějaký ten pátek ve Veloservis Pešek a syn nedílnou součástí sortimentu, nesměli jsme na této akci chybět. Waldsassen se nachází jen pár kilometrů od Chebu, z Veloservis Pešek a syn cirka tři a půl hodiny jízdy autem, takže nikterak náročná cesta (až na klasicky české dálnice :)).
Na desátou hodinu dopolední jsme byli již před halou Ghost, která na první pohled působí velice moderně. Je tak vidět, že Ghost je velice moderní značkou, která se vývoje rozhodně nebojí. O tom jsme se mohli přesvědčit i během přednášky, kterou z většiny uváděl jeden z vývojářů. Vyjmenovat zde kompletní a podrobné změny v technologiích Ghost by dalo na mnohem více, než jen na krátký report, ale některé zásadní rozhodně musíme zmínit.
Patrně nejviditelnější změnou jsou nové rámové platformy pro nejen karbonová mtb kola, ale také pro celoodpružená. Vlajkové lodi RIOTu přibude nový bratříček s vyššími zdvihy PathRIOT (zdvihy 170/150), který rozhodně nadchne i ty největší fajnšmekry z řad enduro bikerů, do celoodpružené řady AMR, která získala nové rámy, přibudou modely SLAMR (zdvihy 130/130) a FRAMR (160/160) na 27,5" kolech.
U karbonových modelů je nutno vyzdvihnout řadu LECTOR, tedy novou platformu rámů nahrazujících dosavadní HTX. Kola jsou zde na 29" kolech a v cenovkách od cca 50 do kosmických 200 tisíc korun. Top modelem je zde LECTOR WORLD CUP ULC 10, který nyní sedlají top jezdci týmu Ghost v závodech cross country. Krom těchto kol přibyla nová řada karbonových pevných 27,5" „trail-biků”, tedy kol, která mají vyšší zdvih vidlice a teleskopickou sedlovku a umožňují tak využití i na enduro a freeride bez zadních tlumičů. Tato řada se jmenuje ASKET a obsahuje celkem čtyři modely.
Změny potkaly také řadu crossových/trekových kol a větší pozornost Ghost věnoval i silničkám, ačkoliv i vývojáři přiznávají, že primárně Ghostu jde o horská kola. Horské modely Tacana (29”) a Kato (27,5”) zůstanou prozatím na stejné platformě jako v sezóně 2015.
Poslední změnou, kterou prozatím vypíchneme, budou horská elektrokola. Tento specifický druh kol se v posledních letech stává stále více vyhledávanou specialitou, což se projeví i ve Veloservisu Pešek a syn, ať už pro lidi, kteří nemohou, nebo zkrátka nechtějí do kopců tolik zabírat, nebo pro rodiny s dětmi, které si nechtějí nechat ujít ježdění na horském kole, ale potřebují to kombinovat s vozením dětí ve vozíčkách, nebo v sedačkách. Řada TERU zde splňuje patrně všechny požadavky, které tito jezdci mohou mít. Jsou zde jak modely s předním odpružením (dámské i pánské), tak i celoodpružené, ale hlavním lákadlem zde budou pohony Bosch, tedy nesporně jedny z nejkvalitnějších pohonů, které na trhu jsou.
Krom slušného množství novinek jsme měli také možnost nahlédnout do skladů a montážní linky Ghostu, kde spolu, stejně jako ve vývoji, úzce spolupracují Češi a Němci. Linka ve Waldsassenu je tou menší (oproti té v Maďarsku, která má několikrát větší kapacitu), zato ale montuje vyšší modely kol, ať už karbonové, nebo celoodpružené. Vidět jsme mohli jak kompletaci rámových komponentů, tak i například zaplétání kol, o které se starají velice šikovné pracovnice Ghostu.
Z Waldsassenu jsme odjížděli všichni dosti natěšení na nová kola, která Vás i nás čekají a můžeme slíbit, že se při předobjednávání hodně posnažíme, abyste v následující sezóně mohli na našich prodejnách vidět nejen „klasická” horská kola Ghost, ale také některé exkluzivní modely. A samozřejmě se můžete těšit i na jejich otestování v rámci dalšího ročníku testovacího víkendu s Veloservis Pešek a syn.