Letošní model Kellys SWAG 50 je jedním ze série limitovaných modelů kol Kellys. Jedná se o celoodpružený enduro model na průměrech kol 27,5" s cenovkou 54.990 Kč, což je na kolo tohoto ražení rozhodně zajímavá cena.
Osazení
Výbava je v rámci ceny více než adekvátní - vidlice Rock Shox Reveleation RL (150mm zdvih, 15mm pevná osa), hliníkový rám s tlumičem Rock Shox Monarch RT (160mm zdvih) uloženým ve spodní části rámu, zadní hliníková stavba zpevněná 142x12mm pevnou osou procházející zadním nábojem, středové složení a zapletená kola SRAM, řazení a brzdění zajišťují komponenty Shimano SLX (měnič XT). Všechny tyto komponenty spolu tvoří velice hravé a zároveň svižné enduro.
Vzhledem k tomu, že Kellys SWAG 50 byl v rámci testovacího víkendu u Veloservis Pešek a syn druhým nejoblíbenějším kolem (oblíbenější byl pouze pevný 29" karbonový model Kellys STAGE 90), rozhodli jsme se po tomto víkendu kolo podrobit dalšímu testování a to nejen na lesních zpevněných cestách, ale také například na silnici, hlavně ale v terénu.
Jak jezdí?
Kolo je svou povahou zaměřeno na enduro ježdění a proto bude zájemce asi nejvíce zajímat, co všechno se s tímto kolem dá sjet, respektive projet. Vzhledem k vyšším zdvihům tlumičů Vám tento stroj odpustí kdejaký ten kámen nebo dřevo v cestě, přičemž jeho ovládání hravě zvládne i slabší člověk, zejména díky širokým řidítkům (710mm) v kombinaci s krátkým představcem Race Face.
Pro větší jistotu ve sjezdu je kolo vybaveno dnes tolik populární teleskopickou sedlovkou KS LEV DX. Jen pozor na to, aby sedlovka byla dole již v nájezdu do sjezdu, v kopci se již špatně ovládá. Pokud jde o brzdění, tak nemusí mít strach ani jezdec s kratšími prsty - jednoprsté brzdy Shimano SLX se 180mm kotouči Vás bez problémů zastaví i uprostřed kopce.
Drobnou nevýhodou tohoto kola je dosti volný řetěz, který ve sjezdu dělá poměrně hodně hluku a také dává zabrat zadní stavbě. Vzhledem k použitému dvojpřevodníku zde není prostor pro vodící kladku nebo napínák řetězu, což má v kombinaci s trochu měkčím Shimano XT měničem za následek právě velkou vůli řetězu.
To nás postupně dostává k druhé části ježdění, kterou jsou výjezdy. Enduro kola jsou konstruovaná na vyšších zdvizích, které umožňují ostřejší sjíždění a průjezd opravdu náročným terénem, na druhou stranu je ale potřeba také kde jaký kopec vyjet. Nutno přiznat - jen na sjíždění jsou tu kola jiná :). Dva převodníky vepředu a deset převodů vzadu je více než dostatečný počet k pohodovému vyjetí prakticky jakéhokoliv kopce.
Kombinace malého převodníku a tří až čtyř nejlehčích převodů vzadu měla většinou za následek prohrábnutí, někdy dokonce i stavění kola na zadní, což v závěru donutí jezdce z kola slézt a pokračovat po svých s kolem po boku. Výborným komponentem na tomto kole jsou v této situaci pláště Schwalbe Hans Dampf 27,5x2,35 - mají dobrou přilnavost a přitom dostatečnou tuhost proti případnému proražení. Trochu víc jen hrabou na prašném povrchu, na druhou stranu ale, které pláště ne.
Konečnou fází byly přejezdy po silnici. Musím se přiznat, že zde jsem čekal opravdovou dřinu, která se ale nedostavila. Na zamčených tlumičích měl SWAG dostatečný záběr a i zadní stavba zůstávala naprosto v klidu a nevlnila se, jak tomu často bývá. Samozřejmě není to jízda jako na pevném rámu, přece jen váha 14,2 kg se zde trochu projeví, ale rozhodně nemáte pocit jízdy na houpačce, jak tomu bývá u jiných celoodpružených modelů, byť mají uzamčené tlumiče.
Verdikt
Celkově zapůsobil Kellys SWAG 50 opravdu pozitivním dojmem. Atraktivní cenovka spolu s všestranným využitím kola jsou největšími klady. Osobně bych pouze poupravil pohon a to buď na 1x10, nebo 1x11 převodů, které umožní použití napínáku a budou naprosto stačit ke komplexnímu využití kola. Nechme se překvapit, jaký adekvátní model Kellys vyprodukuje na sezónu 2016, můžeme Vás ale ujistit, že na testování u Veloservis Pešek a syn jej rozhodně uvidíte.
Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.